sws

PARIS - DAG 5

• Publisert: 26.10.2016, 03:17
  • Kategori: Paris 2016
  • Dag 5, og siste dagen i Paris. Første morgenen der jeg kunne sove litt lengre enn 8 haha. Og foresten, vet dere hva jeg klarte? Jo, ofte så pleier jeg å kile meg selv i søvne ved å rekke den ene hånden rett opp mens jeg kiler med den andre. Og i det jeg da skulle til å strekke opp hånden min så dunket den borti lampa som hang ganske løst på veggen, så hele lampen bare deiset ned. Ja, jeg våknet ganske fort da for å si det sånn. Bare flaks at jeg ikke fikk den i ansiktet. Fikk heldigvis satt den "fast" på veggen igjen.
    Og like etter jeg hadde stått opp så kom mamma inn på rommet og sa at vi hadde 20 minutter på å ordne oss, pakke og komme oss ut til taxien. Hadde nemlig skjedd noe misforståelser med taxiselskapet så de kom typ 3 timer før de egentlig skulle. Så med andre ord så fikk vi det brått travelt. Heldigvis så rakk vi det akkurat.

Da vi kom til flyplassen så var det ca 4 timer før flyet gikk. Satt for det meste egentlig bare å ventet. Kjente jeg ble mer og mer nervøs, for som sagt så har jeg litt flyskrekk. Og vil faktisk si at denne flyturen her var verre. Var så sinnsyk turbulens og flere lufthopp. Sånn helt seriøst, så satt jeg bare å så rett frem og håpet på det beste. Så dere kan tro jeg ble lettet i det vi landet haha. Er altfor pysete når det gjelder sånn.

Hadde ikke noen bilder fra den dagen, så slenger bare med et fra den første.

• Publisert: 26.10.2016, 03:17
  • PARIS - DAG 4

• Publisert: 24.10.2016, 23:57
  • Kategori: Paris 2016
  • På den fjerde dagen i Paris så dro vi til Disneyland. Som jeg skrev tidligere så hadde vi egentlig tenkt til å være der i to dager, men ble bare til at vi dro dit én av dagene. Vi rakk alt vi skulle i løpet av dagen, men det var jo også fordi det er svært lite kø der i denne sesongen og vi har vært der før så vi visste ca hva vi ville gå til. Er jo liksom tre parker i én, hvis dere skjønner? Så det er sinnsykt mye å gå gjennom. Man må også ta seg tid til å se en av disneyparadene, altså så fint! Tror ikke jeg orker å skrive om hva vi gjorde osv. skal heller la bildene tale for seg. Men tenkte å komme med noen tips hvis noen av dere vurderer å dra til Disneyland og ikke har vært der før.

Ikke dra i sommerferien! Har ikke vært der i sommerferien selv, men har hørt fra andre at det er så mye kø at man nesten ikke får tatt noen attraksjoner. Så selv om temperaturen er litt kaldere så er det mye bedre å unngå sommerferien.
    Undersøk priser på forhånd! For å unngå uhyggelige overraskelser så anbefaler jeg å bestille billetter på nett, eller i det minste gjøre research på nøyaktig hvor mye det koster. Det gjorde ikke vi, og for å si det sånn så ble det langt mer enn vi trodde, enda vi har vært der før.
    * Unngå taxi! Hvertfall i Paris. Taxiprisene der er ca på lik linje som her i Norge. Benytt deg heller av kollektiv transport, og rett utenfor Disneyland så er det både buss, tog og t-bane.
    * Få med deg Disneyparaden! Det gis beskjed i god tid før en ny parade og for å få en god plass så burde du stille deg der i god tid. 20 minutter-ish. Absolutt verdt å få med seg.
    * Ikke ha med selfiestang! Er fakitsk forbudt med selfiestang i Disneyparker, av en eller annen grunn.
    * Skaff deg et kart over parken! Hvertfall hvis du kun skal være der i én dag. Anbefaler på det sterkeste å være der i to dager for å slippe å stresse og få med deg alt.
    *Spis før du går inn i parken! Å spise på restaurant inne i selve Disneyland sier seg selv at ikke akkurat er billig. Og hvis du har tenkt til å spise der så unngå hvertfall å spise mellom 12.00 - 14.30. Det er da køene er lengst.
    * Det er mer enn én park! For den vanlige billetten så slipper man kun inn i den ordinære parken og utenfor ved restaurantene. Anbefaler på det sterkeste å kjøpe billett for begge parkene, utrolig mye kult i begge. Det er også mulighet for å kjøpe fastpass for å slippe mest mulig kø, anbefaler dette på sommeren, men er ikke nødvendig utenom høysesongen.

Beklager hvis det ble for mye tekst, men håper disse tipsene hjalp deg litt hvis du en gang skal til Disneyland :) Under her kommer noen bilder som jeg tok mens jeg var der.

Den luftballongen dere ser er en del av Disneyland. Tok bildet fra hotellet vårt. Så med andre ord så slapp vi å stresse med skyss til og fra parken haha. Gikk gratis buss der ca hver halvtime. Hotellet vi lå på heter Explorers og er et av typ 5 Disneyhoteller der.

• Publisert: 24.10.2016, 23:57
  • 2 kommentarer
  • PARIS - DAG 3

• Publisert: 22.10.2016, 23:57
  • Kategori: Paris 2016
  • På dag 3 så bestemte vi oss for å dra på et lokalt kjøpesenter, Val de`Europe (ja, jeg googlet hvordan det staves). Vi var heldigvis nå helt sikre på hvor det var og hvilken transport vi skulle ta dit. Visste dere foresten at flere av t-banene der har 3 etasjer? Sykt kult.
    Senteret var sykt stort med masse bra butikker bla. Sephora, Jennyfer og Pull and bear. Anbefaler å ta turen dit hvis dere noen gang drar til Paris.
    Bestemte meg etterhvert for å gå for meg selv ettersom jeg brukte mye lengre tid enn de andre i butikkene og dessuten så liker jeg best å gå for meg selv når jeg shopper. Så etter en god del timer så samlet vi oss igjen og gikk for å spise på *trommevirvel* mækkærn. Jeg unngår kjøtt når jeg er i andre land enn Norge, så på meg så ble det en fiskeburger og pomesfrites.
    Da vi var ferdige med å spise så dro vi tilbake til hotellet, og fy F så sliten jeg var da vi kom til hotellrommet igjen. For å si det sånn så er jeg ganske sikker på at jeg forbrente en god del kalorier den dagen.

• Publisert: 22.10.2016, 23:57
  • PARIS - DAG 2

• Publisert: 22.10.2016, 02:47
  • Kategori: Paris 2016
  • På dag 2 så hadde vi egentlig tenkt oss til Disneyland (som bare var sånn typ 5 min unna hotellet), men etter at vi hadde stått opp og ordnet oss osv. så fant vi ut at det ble for sent å dra dit. Er jo ikke akkurat billig for en billett inn i parkene heller, hvertfall ikke når man er 5 stykker haha. Så vi bestemte oss for å heller shoppe den dagen. Noe ikke jeg hadde noe imot hvertfall hehe. Så vi satte oss på toget og gikk av der vi trodde kjøpesenteret var.
    Saken var den at vi hadde missforstått hun som forklarte veien til oss, så vi endte opp på flyplassen i stedet. Hahaha er det mulig. Så etter å ha brukt sånn typ 1 time på å i det hele tatt finne riktig vei ut der så satte vi oss i en taxi og kjørte til en kirke i nærheten, som visst skal være en stor turistattraksjon. For det hadde gått såpas med tid at det heller ikke var noe vits i å fortsette å prøve å finne veien til kjøpesenteret. Så vi dro opp dit som foresten var mye lengre enn vi trodde haha. Glad jeg ikke var den som betalte for taxi for å si det sånn. Men FY så fin utsikt det var da vi kom opp dit! Altså den var helt syk. Var jo selvfølgelig også inne i kirken, kan godt skjønne at det der er en turistattraksjon for å si det sånn. Gidder egentlig ikke begynne å beskrive hvordan den så ut, for det er en ting man bare på oppleve selv. Var heller ikke lov til å ta bilder inne der, noe jeg respekterte ettersom.. ja, det var en kirke.

Men tok jo et bilde av utsikten og selve kirken da som dere skal få se.

Altså, hvor syk er ikke denne utsikten? Man kunne også se eiffeltårnet derfra (ikke på bildet).