sws

PARIS - DAG 5

• Publisert: 26.10.2016, 03:17
  • Kategori: Paris 2016
  • Dag 5, og siste dagen i Paris. Frste morgenen der jeg kunne sove litt lengre enn 8 haha. Og foresten, vet dere hva jeg klarte? Jo, ofte s pleier jeg kile meg selv i svne ved rekke den ene hnden rett opp mens jeg kiler med den andre. Og i det jeg da skulle til strekke opp hnden min s dunket den borti lampa som hang ganske lst p veggen, s hele lampen bare deiset ned. Ja, jeg vknet ganske fort da for si det snn. Bare flaks at jeg ikke fikk den i ansiktet. Fikk heldigvis satt den "fast" p veggen igjen.
    Og like etter jeg hadde sttt opp s kom mamma inn p rommet og sa at vi hadde 20 minutter p ordne oss, pakke og komme oss ut til taxien. Hadde nemlig skjedd noe misforstelser med taxiselskapet s de kom typ 3 timer fr de egentlig skulle. S med andre ord s fikk vi det brtt travelt. Heldigvis s rakk vi det akkurat.

Da vi kom til flyplassen s var det ca 4 timer fr flyet gikk. Satt for det meste egentlig bare ventet. Kjente jeg ble mer og mer nervs, for som sagt s har jeg litt flyskrekk. Og vil faktisk si at denne flyturen her var verre. Var s sinnsyk turbulens og flere lufthopp. Snn helt serist, s satt jeg bare s rett frem og hpet p det beste. S dere kan tro jeg ble lettet i det vi landet haha. Er altfor pysete nr det gjelder snn.

Hadde ikke noen bilder fra den dagen, s slenger bare med et fra den frste.

• Publisert: 26.10.2016, 03:17
  • PARIS - DAG 4

• Publisert: 24.10.2016, 23:57
  • Kategori: Paris 2016
  • P den fjerde dagen i Paris s dro vi til Disneyland. Som jeg skrev tidligere s hadde vi egentlig tenkt til vre der i to dager, men ble bare til at vi dro dit n av dagene. Vi rakk alt vi skulle i lpet av dagen, men det var jo ogs fordi det er svrt lite k der i denne sesongen og vi har vrt der fr s vi visste ca hva vi ville g til. Er jo liksom tre parker i n, hvis dere skjnner? S det er sinnsykt mye g gjennom. Man m ogs ta seg tid til se en av disneyparadene, alts s fint! Tror ikke jeg orker skrive om hva vi gjorde osv. skal heller la bildene tale for seg. Men tenkte komme med noen tips hvis noen av dere vurderer dra til Disneyland og ikke har vrt der fr.

Ikke dra i sommerferien! Har ikke vrt der i sommerferien selv, men har hrt fra andre at det er s mye k at man nesten ikke fr tatt noen attraksjoner. S selv om temperaturen er litt kaldere s er det mye bedre unng sommerferien.
    Undersk priser p forhnd! For unng uhyggelige overraskelser s anbefaler jeg bestille billetter p nett, eller i det minste gjre research p nyaktig hvor mye det koster. Det gjorde ikke vi, og for si det snn s ble det langt mer enn vi trodde, enda vi har vrt der fr.
    * Unng taxi! Hvertfall i Paris. Taxiprisene der er ca p lik linje som her i Norge. Benytt deg heller av kollektiv transport, og rett utenfor Disneyland s er det bde buss, tog og t-bane.
    * F med deg Disneyparaden! Det gis beskjed i god tid fr en ny parade og for f en god plass s burde du stille deg der i god tid. 20 minutter-ish. Absolutt verdt f med seg.
    * Ikke ha med selfiestang! Er fakitsk forbudt med selfiestang i Disneyparker, av en eller annen grunn.
    * Skaff deg et kart over parken! Hvertfall hvis du kun skal vre der i n dag. Anbefaler p det sterkeste vre der i to dager for slippe stresse og f med deg alt.
    *Spis fr du gr inn i parken!  spise p restaurant inne i selve Disneyland sier seg selv at ikke akkurat er billig. Og hvis du har tenkt til spise der s unng hvertfall spise mellom 12.00 - 14.30. Det er da kene er lengst.
    * Det er mer enn n park! For den vanlige billetten s slipper man kun inn i den ordinre parken og utenfor ved restaurantene. Anbefaler p det sterkeste kjpe billett for begge parkene, utrolig mye kult i begge. Det er ogs mulighet for kjpe fastpass for slippe mest mulig k, anbefaler dette p sommeren, men er ikke ndvendig utenom hysesongen.

Beklager hvis det ble for mye tekst, men hper disse tipsene hjalp deg litt hvis du en gang skal til Disneyland :) Under her kommer noen bilder som jeg tok mens jeg var der.

Den luftballongen dere ser er en del av Disneyland. Tok bildet fra hotellet vrt. S med andre ord s slapp vi stresse med skyss til og fra parken haha. Gikk gratis buss der ca hver halvtime. Hotellet vi l p heter Explorers og er et av typ 5 Disneyhoteller der.

• Publisert: 24.10.2016, 23:57
  • 2 kommentarer
  • PARIS - DAG 3

• Publisert: 22.10.2016, 23:57
  • Kategori: Paris 2016
  • P dag 3 s bestemte vi oss for dra p et lokalt kjpesenter, Val de`Europe (ja, jeg googlet hvordan det staves). Vi var heldigvis n helt sikre p hvor det var og hvilken transport vi skulle ta dit. Visste dere foresten at flere av t-banene der har 3 etasjer? Sykt kult.
    Senteret var sykt stort med masse bra butikker bla. Sephora, Jennyfer og Pull and bear. Anbefaler ta turen dit hvis dere noen gang drar til Paris.
    Bestemte meg etterhvert for g for meg selv ettersom jeg brukte mye lengre tid enn de andre i butikkene og dessuten s liker jeg best g for meg selv nr jeg shopper. S etter en god del timer s samlet vi oss igjen og gikk for spise p *trommevirvel* mkkrn. Jeg unngr kjtt nr jeg er i andre land enn Norge, s p meg s ble det en fiskeburger og pomesfrites.
    Da vi var ferdige med spise s dro vi tilbake til hotellet, og fy F s sliten jeg var da vi kom til hotellrommet igjen. For si det snn s er jeg ganske sikker p at jeg forbrente en god del kalorier den dagen.

• Publisert: 22.10.2016, 23:57
  • PARIS - DAG 2

• Publisert: 22.10.2016, 02:47
  • Kategori: Paris 2016
  • P dag 2 s hadde vi egentlig tenkt oss til Disneyland (som bare var snn typ 5 min unna hotellet), men etter at vi hadde sttt opp og ordnet oss osv. s fant vi ut at det ble for sent dra dit. Er jo ikke akkurat billig for en billett inn i parkene heller, hvertfall ikke nr man er 5 stykker haha. S vi bestemte oss for heller shoppe den dagen. Noe ikke jeg hadde noe imot hvertfall hehe. S vi satte oss p toget og gikk av der vi trodde kjpesenteret var.
    Saken var den at vi hadde missforsttt hun som forklarte veien til oss, s vi endte opp p flyplassen i stedet. Hahaha er det mulig. S etter ha brukt snn typ 1 time p i det hele tatt finne riktig vei ut der s satte vi oss i en taxi og kjrte til en kirke i nrheten, som visst skal vre en stor turistattraksjon. For det hadde gtt spas med tid at det heller ikke var noe vits i fortsette prve finne veien til kjpesenteret. S vi dro opp dit som foresten var mye lengre enn vi trodde haha. Glad jeg ikke var den som betalte for taxi for si det snn. Men FY s fin utsikt det var da vi kom opp dit! Alts den var helt syk. Var jo selvflgelig ogs inne i kirken, kan godt skjnne at det der er en turistattraksjon for si det snn. Gidder egentlig ikke begynne beskrive hvordan den s ut, for det er en ting man bare p oppleve selv. Var heller ikke lov til ta bilder inne der, noe jeg respekterte ettersom.. ja, det var en kirke.

Men tok jo et bilde av utsikten og selve kirken da som dere skal f se.

Alts, hvor syk er ikke denne utsikten? Man kunne ogs se eiffeltrnet derfra (ikke p bildet).